maandag 6 mei 2013

Kruiser project - Foto-update

Vandaag houdt ik jullie op de hoogte doormiddel van een foto-update. Een korte serie foto's die het werk van de afgelopen week weergeven.

14 april - Ter vergelijking, de beginsituatie. 3 mei - Wanden kaal en bezig met aanbrengen van primer.
    
3 mei - Alle wanden in de primer. Vloer kan gesloopt worden. 4 mei - Vloer gesloopt en bodem bloot gelegd.
   
4 mei - De staat van de bodemplaat is niet erg goed. 4 mei - Vies, vermoeid en voldaan.


Tot zover heb ik ongeveer de helft van de bodemplaat kaal gehaald met de Tercoo-schijf. Een prima gereedschap voor het verwijderen van dikke roest-, verf- en teerlagen. Werkt snel en verpoedert alles wat geen massief staal is. Na de bodem zal ik alle spanten en het plafond aan gaan pakken.

Ik twijfel nog of ik het werk aan de bodem ga voortzetten in de stuurhut, of dat ik eerst de kajuit ga betimmeren. Het tussenwandje en deur vormen namelijk een belemmering om de kajuit netjes en volledig af te maken. Ik stel de beslissing nog even uit, totdat het plafond en de bodem volledig zijn geprimerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten