maandag 1 april 2013

Kruiser project - Het dagboek over een boot

Na een lange periode van zoeken naar een betaalbare en geschikte kajuitboot was het vandaag dan zover: ik heb mijn eerste kruiser gekocht! Via Marktplaats kwam ik terecht bij een advertentie voor een betaalbare stalen kruiser. Gelegen in Amsterdam en onder de noemer "opknapper" werd het bootje aangeboden voor 650 euro. Na een kort bezoek besloot ik de boot over te nemen van de eigenaar. Nadat de geldzaken vandaag waren afgehandeld en de buitenboordmotor was geïnstalleerd kon de vaartocht vanuit Amsterdam Zuidoost naar Zaandam beginnen. Over de Amstel, de Oudeschans en het Oosterdok naar het IJ. Vervolgens voerde de route ons via het IJ, het Noordzeekanaal en de Voorzaan Zaandam binnen. De route van ongeveer 16 kilometer was binnen 3 uur afgelegd, waarna we de boot netjes hebben aangemeerd in Zaandam.

Dit is het eerste bericht van een uitgebreid dagboek over de werkzaamheden aan de boot. In de volgende post zal ik aangegeven hoe dit opknap project verder zal verlopen.

1. Voorkant van de boot bij aankoop.
2. Dekzeil en acherkant van de boot.




3. In de kajuit
 
4. Varend op het Noordzeekanaal.


1 opmerking: