Dan nu ter zake. Sinds mijn vorige post heb ik veel werk gedaan. Ten eerste heb ik het volledige plafond van de kajuit en de bodemplaat twee keer in de epoxy-primer gezet. Het werken aan het plafond kost ontzettend veel armkracht. Gelukkig maakt de effectieve Tercoo-schijf het karwei een stuk werkbaarder, omdat er eigenlijk geen duwkracht geleverd hoeft te worden.
Vervolgens heb ik de kajuit volledig gestript. De houten betimmering en stuur- en gas inrichting heb ik verwijderd. Wat nu over is gebleven is feitelijk een casco, mét ramen. Dit geeft mij de ruimte om het staal van de stuurhut te behandelen. Nog meer slijp-, schuur- en schilderwerk dus, maar daarna is het vervelende werk ook echt klaar en kan het timmerwerk beginnen!
Omdat de stuurinrichting nu ontmanteld is heb ik een aluminium stok van mijn pikhaak aan de buitenboordmotor gebonden. Op deze manier heb ik toch de mogelijkheid om naar een plek te varen waar ik aan mijn boot kan werken zonder dat ik omwonenden stoor. De gashendel blijft bedienbaar, omdat ik deze met een aantal lijmklemmen aan de stalen rand van de boot kan klemmen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten